Učení dětí dopředu
Prosím vás, kdo se s dětmi učíte dopředu, alespoň postupujte podle učebnic, když už vás nepřesvědčím, že to není vhodné. Opakovat můžete cokoli a budu jen ráda. Hlavně za hlasité čtení a porozumění textu.
Když ale děti učíte třeba násobilku napřed, dodržujte aspoň pořadí. Nejprve se dělá násobilka 2 a 4, pak násobilka 5 a 10, násobilka 3, pak 6 a 9. Vždy k sobě z nějakého důvodu dvě čísla patří. Násobilky 2 a 4 atp. mají společné násobky, násobilka se lépe fixuje a děti nalítají mezi velkým množstvím čísel, ale pohybují se v jednom okruhu. Pevněji by se měly násobilku osvojit. Samozřejmě řada šikovných dětí zvládne jakýkoli systém, ale mám i děti, které zaměňují násobky dvou a tří nebo v českém jazyce umí třeba abecedu bez písmen s háčky. Což je nám v českém jazyce k ničemu. Zbytečně se vše plete a musí se něco přeučovat.
Nechci šikovné děti brzdit, ale učení dopředu by se mělo dělat v rozumem, když už. Navíc máte třeba jiný systém, než mají pak děti ve škole a ony v tom zbytečně lítají.